Na Beogradskom sajmu održana je 20. februara konferencija
za medije na kojoj je najavljen jubilarni 40.
Međunarodni sajam turizma u Beogradu,
koji će se održati od 22. do 25.
februara 2018. godine na Beogradskom
sajmu. Svečano će biti otvoren u
četvrtak, 22. februara 2018. god. u 12:15
časova na Galeriji hale 4 Beogradskog sajma.
U halama Beogradskog sajma 1, 1a,
2a i 4 predstaviće se najznačajnije turističke agencije, savezi i organizacije,
hoteli, turistički centri, vazduhoplovne kompanije, međunarodni turoperatori, i
posetiocima ponuditi aranžmane za predstojeću turističku sezonu, ukratko
očekuje se više od 1200 izlagača iz 55 zemalja sveta. Pod sloganom „Odmor te
čeka!“ posetioci će imati prilku da iskoriste ekskluzivne sajamske cene i
popuste od 5 do 50 %.
Sajam Turizma objedinjuje i
promoviše sve grane turističke privrede, organizujući istovremeno i IX Međunarodni sajam vina BEOWINE, XIV Međunarodni sajam hotelsko
ugostiteljske opreme HORECA – OPREMA i XIV.
Sajam suvenira.
Sajam turizma važan je za učesnike manifestacije, turističke
organizacije i agencije, ali i za srpsku privredu. Na njemu aktivno učestvuje
Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija Republike Srbije, TOS, TOB i
ostale institucije i organizacije. Tokom Sajma tradicionalno se sklapaju
međudržavni sporazumi o saradnji, poslovni dogovori i aranžmani.
„ Sajam turizma ima dugu i
uspešnu tradiciju na koju smo ponosni, ali koja je i obavezujuća. Uložili smo
mnogo rada da bismo stigli do ovako izuzetnih rezultata – od samostalnog
organizovanja ove manifestacije zabeležili smo preko milion posetilaca, ali i
25 hiljada izlagača iz 180 država. Integralni delovi ove najveće manifestacije
su i 14. Međunarodni sajam opreme za hotelijerstvo i ugostiteljstvo – HORECA,
9. Međunarodni sajam vina – BEOWINE i 14. Sajam suvenira „Posetite Srbiju“,
koji organizujemo zajedno sa Turističkom organizacijom Srbije.
Naš ovogodišnji cilj je jačanje poslovne posete, u čemu će nam pomoći
1.200 izlagača iz 55 država. Oni će svoju ponudu prezenovati na 15 hiljada
kvadrata, a posebno smo ponosni na dve činjenice – među učesnicima su četiri
nove države, a Grčka je ovogodišnja „zemlja partner“.
Lidersku poziciju u regionu jugoistočne Evrope Sajam turizma neguje
kontinuiranim usavršavanjem svih segmenata poslovanja – stalno raste broj
učesnika koji dolaze iz sve većeg broja zemalja, svake godine ga obiđe sve veći
broj posetilaca, izlagački i prateći programi su sve bogatiji, biznis aspekt i
poslovni susreti obeležje su koje ističu svi akteri manifestacije.“,
istakla je Danka Selić, generalna
direktorka Beogradskog sajma
„ Sajam turizma se izuzetno
dobro kotira na lestvici sajamskih manifestacija koje se bave turizmom u
regionu i ovom delu Evrope. Na ovoj manifestaciji, veoma važnoj za razvoj
domaćeg turizma, primetna je sve bogatija ponuda Srbije, u kojoj se može
provest lep produženi vikend, ali i čitav godišnji odmor.
Turizam je privredna grana koja brzo reaguje na loše uticaje, ali se
isto tako brzo i oporavlja. Prošla godina označena je kao rekordna, jer je
zabeleženo milijardu i 300 miliona međunarodnih putovanja. Turistički promet
povećan je više od sedam odsto, a prednjačio je upravo region u kome se nalazi
Srbija. Prezadovoljni smo i zbog izuzetno dobrih odnosa sa Grčkom i zbog njenog
posebnog ovogodišnjeg tretmana. Saradnja u turizmu je izuzetno važna, što ne
čudi jer se na Sajmu ne prodaje samo tržište Srbije, već i čitavog regiona.“,
nadovezala se Renata Pindžo,
predsednica Organizacionog odbora Sajma turizma
Grčka – večita inspiracija za putnike i omiljena letnja
destinacija za domaće turiste, ove godine biće posebno predstvaljena jer je
ponela „titulu“ – zemlja partner. Reprezentativni turistički centri, regije i
gradovi kao i autentičan kontinentalni i ostrvski deo, prelepe plaže, čisto i
toplo more, dovoljna su referenca za posetice Sajma turizma da i ove godine
istraže ponudu agencija i mnogobrojne mogućnosti za letovanje u Grčkoj.
„ Izuzetna je sreća i čast što je Grčka „zemlja partner“ na jubilarnom,
40. Sajmu turizma u Beogradu, mada sa Srbijom uvek osećamo nepodeljeno
prijateljstvo, negujemo zajedničku istoriju i bogatu kulturnu saradnju.
Tradicionalno sa zadovoljstvom gostimo srpske turiste, a u 2018. njihov broj je
dostigao
850 hiljada. Pored severa Grčke, koji srpski turisti najčešće posećuju zbog
blizine, osetno se povećava i broj avionskih putnika i posetilaca udaljenih
ostrva.
Grčku želim da predstavim kao blisku, bezbednu i prijateljsku
destinaciju, kao zemlju dugačke obale – najduže u Sredozemnom moru, sa mnogo
ostrva, planina, modernih ali i ruralnih gradova, lepih sela, veselih ljudi,
bogate kulture, istorije, nebrojenih gastronomskih ukusa. Grčka je dobra i
poželjna destinacija za putnike iz celog sveta. Takođe, sve više turista iz
Grčke dolazi u Srbiju, a Beograd je, naravno, najposećeniji.“, saopštio
je naš gost iz Grčke, Konstantinos Cegas,
generalni sekretar Turističke organizacije Grčke.
Pored Grčke, na Sajmu će se predstaviti i Egipat, BJR
Makedonija, Crna Gora, Hrvatska, Turska, Slovenija, Bugarska, Indija, Tunis,
Mađarska, Nemačka, Ruska federacija… Prvi put svoje turističke potencijale
predstaviće Južnoafrička Republika, Palestina, Kamerun i Maroko.
Srbija je već niz godina pozicionirana kao omiljena i
nezaobilazna destinacija u ovom delu Evrope, sa konstantnim porastom broja
noćenja i dolazaka, što se posebno odnosi na Beograd, kao prestonicu.
„Za Turističku organizaciju
Srbije nastup na Sajmu turizma je poseban događaj, jer na jednom mestu
predstavljamo sve potencijale. To nam je veoma važno jer od ukupnog broja
turista u našoj zemlji 51 odsto su domaći. U sveobuhvatnoj ponudi ove godine
akcenat stavljamo na dve stvari – kulturno-istorijsko nasleđe i aktivan odmor.
Naš ovogodišnji nastup biće i tradicionalan i moderan, pa pozivam sve
posetioce da obiđu celu halu 4, ne samo naš štand, jer će tako moći da „prođu
kroz celu Srbiju“ i pronađu odgovarajuću destinaciju za svoj odmor. Pripremili
smo i nagradne igre sa vrenim poklonima, a posebnu zanimljivost predstavlja i
Sajam suvenira, na kome učestvuje 30 izlagača. Dobro smo se pripremili jer je
prošla godina bila rekordna, a taj rekord treba obarati.“ kaže Marija Labović, direktorka TOS-a.
Aduti kojima Srbija pleni na turističkom tržištu obuhvataju
domaće destinacije i znamenitosti, hotele, odmarališta i turističke centre,
prirodne lepote, raznovrsne sadržaje za odmor, zabavu, zdravstveni oporavak,
sport, rekreaciju, avanture…
Zbog nadaleko čuvenog gostoprimstva, u Srbiji uživaju gosti
iz celog sveta, ali i domaći turisti koji se sve češće opredeljuju za odmor u
svojoj zemlji.
Ove godine Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija
pripremilo je više vaučera za boravak u domaćim turističkim centrima – preko 80
hiljada, čime je dodatno podstaknut razvoj domaćeg turizma.
Uz pregršt interaktivnih sadržaja, prateći program biće
najatraktivniji do sada, privlačan za poslovne posetioce ali i najširu publiku
i posetioce.
Turističke organizacije će predstaviti brojne festivale,
manifestacije i događaje, kao i najznačajnije potencijale i planove svojih
aktivnosti.
Na Sajmu turizma tradicionalno učestvuju Turistička
organizacija Srbije i Turistička organizacija Beograda, koje tokom čitave
godine na inostranom i domaćem tržištu promovišu turizam naše zemlje i tematski
obrađuju domaće fenomene i znamenitosti.
„Ne nameravam da kažem sve što
smo pripremili za ovogodišnji nastup na Sajmu turizma – dođite da vidite šta će
sve biti na štandu Turističke organizacije Beograda. Za razliku od Srbije, 80
odsto noćenja u Beogradu ostvarili su stranci, samo 20 odsto domaći turisti, pa
zato Beograd moramo da pokažemo i ljudima iz naše zemlje. I dalje ćemo
pokušavati da povećavamo broj turista, mada on u poslednje četiri godine raste
za po 20 odsto. Ove brojke se odnose na noćenja, ali to je ono „na čemu se
broje pare“.
Zbog značaja regionalne saradnje prezadovoljan sam što ćemo napraviti
posebnu saradnju sa Grcima. Sajam turizma biće mesto razgovora i dogovora o
regionalnoj saradnji. Očekujemo veliki broj gostiju sa svih strana, ali i iz
Beograda. Ciljevi su visoko postavljeni, ali ne sumnjam ni u ostvarivanje novih
rekordnih rezultata.“, istakao je Miodrag
Popović, direktor TOB-a.
Turistička organizacija Srbije (TOS) će ove godine u hali 4
predstaviti bogatu turističku ponudu naše zemlje i skrenuti pažnju na
raznovrsnost i prirodne lepote, spomenike kulture, turističke atrakcije i
mogućnosti da se Srbija upozna na najlepši način.
Turistička organizacija Beograda (TOB) promovisaće
turističku ponudu srpske prestonice, koja je svake godine sve bolja. Kao već
afirmisana poslovna „city break“ destinacija, Beograd je privlačan za
investicije, kongrese i seminare, ali i kao grad kulture, sporta, dobre
energije, šopinga i zabave.
Zbog održavanja četiri srodne manifestacije u isto vreme –
sajmova turizma, hotelsko-ugostiteljske opreme, vina i suvenira, za Beograd se
krajem februara može reći da je „svet u malom“. To je prilika za jedinstveno
okupljanje poslovnih ljudi koji se bave ovim biznisima, a zahvaljujući
sveobuhvatnom pristupu, ove manifestacije svake godine privlače sve veću
pažnju.
Događaj kojim počinje vinska
sezona, BEOWINE, trajaće dan kraće
od Sajma turizma, od 22. do 24. februara, u proširenom izlagačkom prostoru u halama 3 i
3A, a obeležiće ga sasvim novi koncept i značajan broj novih učesnika i
poslovnih posetilaca.
SERVISNE INFORMACIJE
Radno vreme Sajma turizma: četvrtak,
22. februara 2018. od 10 do 18h,
petak 23. i subotu 24. februara od 10 do 19h i
nedelju,
25. februara od 10 do 17h.
Pojedinačne ulaznice koštaju 300 dinara, ulaznice za grupne
posete su 200 dinara, a parking se plaća 200 dinara po započetom satu.
Нема коментара:
Постави коментар